Incompany
Masterclass
Experience
Bekijk het complete aanbod en vind de opleiding die bij jou past.
Behavior Change Academy is onderdeel van de Behavior Change Group
Email: secretariaat@gedragsveranderaar.nl
Tel: +31 (0) 24 202 2452
Adres: Tweede Walstraat 2, 6511 LV Nijmegen
Persoonlijke begeleiding
Zet onze gedragsexperts in om je te helpen met inhoudelijke vragen en bij het formuleren en behalen van ontwikkeldoelen.
Tools
Ontdek onze tools voor gedragsverandering. Deze hulpmiddelen ondersteunen je organisatie bij het realiseren van veranderingen.
Behavior Change Alumni
Word onderdeel van ons alumni-netwerk en blijf op de hoogte van de laatste wetenschappelijke ontwikkelingen op het gebied van gedragsverandering.
Blogs
Ontdek blogs over effectieve interventies, praktische tips en wetenschappelijke inzichten.
Webinars
Maak kennis met de wereld van gedragsverandering en ontdek onze live webinars.
Spreekuur
Ontvang een uur gratis advies van onze gedragsexpert over jouw verandervraagstukken.
Alumni aan het woord
Lees meer over de persoonlijke ervaringen en professionele successen van onze alumni.
Het Behavior Change Model
Als leidraad door onze opleidingen gebruiken we het Behavior Change Model. Dit procesmodel is ontwikkeld om stap voor stap tot een goede gedragsinterventie te komen: van doelgroeponderzoek en -analyse tot het meten van een effect. Of je nu burgers wilt aanzetten tot afval scheiden, geldzorgen wilt voorkomen bij risicogroepen of medewerkers van jouw organisatie wilt aansporen om meer feedback aan collega’s te vragen: het Behavior Change Model kun je in al deze gevallen inzetten om te onderzoeken wat je doelgroep nodig heeft en hoe je tot een effectieve interventie komt.
Dit praktische model is ontwikkeld door onze eigen hoofddocenten en wordt gebruikt in combinatie met het theoretische ACDR-model. Het BCM kan ook gebruikt worden in combinatie met andere verandermodellen zoals het CASI-model of het Behaviour Change Wheel.
We zijn geneigd om al snel naar een oplossing te zoeken voor ons probleem. Hoewel dit een heel begrijpelijk proces is, leidt dit niet altijd tot de meest effectieve verandering. Dit model leert je om via een vaste methode naar je gedragsvraagstuk te kijken en zorgt ervoor dat je bijvoorbeeld de tijd neemt om je doelgedrag goed te formuleren en je ‘psychologisch landschap’ van je doelgroep volledig in kaart te brengen. Op deze manier weet je nog beter wat er bij je doelgroep speelt en welk doelgedrag je van ze verwacht. Alleen dan kun je tot een passende oplossing komen.
Wil je meer weten over ons wetenschappelijk model of over de inhoud van onze opleidingen? Neem gerust contact met ons op.
Ga naar: