Nina Rigtering volgde de Incompany training van de Behavior Change Academy bij Interpolis. Nina vindt het belangrijk dat het verzekeringsproces voor de klant zo soepel mogelijk verloopt. Kennis van gedrag is hiervoor cruciaal. Dat weet Nina ook.
1. Waarom heb jij je ingeschreven voor de Incompany training bij Interpolis?
Ik ben enorm geïnteresseerd in gedrag en gedragsverandering. Ik heb er dagelijks mee te maken. Verzekeringen zijn voor onze klanten vaak een noodzakelijk kwaad of een ver-van-je-bed-show. Mensen hebben geen zin om er iets mee te doen. Hoe verander je nu zoiets? Mijn interesse in gedragsverandering is ontstaan tijdens een gedragsonderzoek dat wij eerder uitvoerden met Dijksterhuis & van Baaren. We onderzochten waarom eindconsumenten wel of geen overlijdensrisicoverzekering afsluiten. Het onderzoek was uitermate waardevol voor ons en heeft ons op weg geholpen. Dat de Behavior Change Group nu ook interne trainingen aanbiedt, is geweldig!
2. Hoe ervaar je de trainingen?
De trainingen zijn erg interessant! Ik houd van de materie. Elke keer leer ik weer iets nieuws. Tijdens de trainingen is er veel ruimte voor je eigen gedachten en invullingen. Je werkt in kleine groepjes en bent ook veel in gesprek met collega’s die andere aandachtsgebieden hebben. Het is leuk en leerzaam om eens vanuit een ander perspectief naar een onderwerp te kijken. Je leert je collega’s en je bedrijf beter kennen. Ik geniet echt van die ochtenden. Het voelt niet alsof ik dan met werk bezig ben.
3. Over welke aspecten van de training ben je het meest tevreden?
Naast dat ik de inhoud ontzettend boeiend vind, ben ik ook erg tevreden over de aanvullende voorzieningen, zoals leermaterialen en een tool waarmee we concreet een casus kunnen uitwerken. Met deze voorzieningen kunnen we ook na de Incompany training verder met gedrag, en weten we hoe we de opgedane kennis makkelijker kunnen toepassen in de praktijk.
4. Wat heeft de training jou opgeleverd?
Door de Incompany training zijn we in staat om zelfstandig met een gedragsbril naar onze producten en onze klanten te kijken. We kunnen nu zelf een gedragsonderzoek doorlopen en we kregen handvatten om de opgedane kennis in te zetten in de praktijk.
5. Over welke aspecten van de opleiding was je het meest tevreden en heb je het meest van geleerd?
Een training gedragswetenschappen/gedragsveranderaar biedt je een heel ander perspectief. Het is waardevol om te redeneren vanuit de beweegredenen en motieven van de doelgroep die je wilt bereiken en beïnvloeden. En de leukste learning van het traject is dat impact iets anders is dan effect. Effect is eigenlijk veel belangrijker dan impact. Ga daar maar eens over nadenken!
Meer weten over de Postacademische opleiding tot Gedragsveranderaar? Lees hier meer en vraag de brochure aan.