Bastiaan Krips werkt als marketingexpert bij activatiebureau BENK. Hij is alumnus van de Postacademische opleiding tot Gedragsveranderaar en zal over zijn ervaringen met de opleiding vertellen op de informatiebijeenkomst op 7 februari. Wij stelden hem alvast enkele vragen.
Je werkt in de marketing, hoe ben je erbij gekomen om deze opleiding te gaan doen?
Marketing draait om doelgroepen en hun behoeften. Dus eigenlijk om mensen en hoe ze zich (kunnen) gedragen. Deze opleiding trok meteen mijn aandacht omdat drijfveren van mensen centraal staan. Ontzettend interessant en eigenlijk een must voor iedere marketeer.
Wat vind je zo mooi aan gedragsverandering?
Door drijfveren nog beter in kaart te brengen, zijn we als marketeers beter in staat om de juiste technieken te gebruiken om het gedrag te beïnvloeden en (hopelijk) te veranderen.
Wat vind je het meest interessante dat je geleerd hebt tijdens de opleiding?
Dat gedrag grotendeels door onbewuste processen aangestuurd wordt. En dat er voldoende technieken zijn om hier op in te spelen. De opleiding biedt een unieke combinatie van theorie en praktijk. Ik maak er dagelijks bij BENK, maar ook thuis bij mijn kinderen gebruik van. 😉
Ben je nieuwsgierig geworden naar het hele verhaal van Bastiaan? Meld je dan nu aan voor de informatiebijeenkomst op 7 februari!